BestTvShowsAllTime

بعضی از سریال‌ های تلویزیونی زمانی کیفیت خود را از دست می‌دهند که بیشتر از اوج خود پخش می‌شوند، به همین دلیل، ارزش و شهرت آن‌ها کاهش می‌یابد و طرفداران نیز ناراضی می‌شوند. سریال های خارجی مانند The Leftovers، Six Feet Under و Parks and Recreation در زمان مناسب پایان یافته‌اند و به همین دلیل، جذابیت و کیفیت خود را حفظ کرده‌اند. Breaking Bad با پایانی که با دقت بسیار زیادی ساخته شده است، یکی از بزرگترین برنامه‌های تلویزیونی جهان است که در زمان مناسب به اتمام رسیده است.

با توجه به پایان دادن به موقع برخی سریال‌های تلویزیونی، برخی از تلاش‌هایی که برای حفظ اصالت این سریال‌های خارجی انجام شده است، در واقع به شکستن تصورات کلی آن‌ها کمک کرده‌اند. سریال‌هایی که بیش از حد طولانی شده‌اند، خطر این را دارند که تصورات دوست‌داشتنی‌شان را که بر روی طرفداران پایبند خودشان گذاشته‌اند، خراب کنند. این طرفداران ممکن است از پایان دادن به سریال مورد علاقه‌شان ناراحت شوند، اما اگر یک سریال بزرگ به یک پوسته از خودش تبدیل شود، احساس بدتری خواهند داشت. در ادامه، ده سریال تلویزیونی که با پایان دادن به موقع، از این سرنوشت جلوگیری کرده‌اند، معرفی شده است:

10. بازماندگان The Leftovers (2014 – 2017)

The Leftovers

سریال The Leftovers در سه فصل و با 28 قسمت بین سال‌های 2014 تا 2017 پخش شد. این سریال درام محصول HBO با پیشنهاد جذاب و اصلی خود توانست بازیگران برجسته‌ای همچون جاستین ترو و بازیگران پشتیبان خوبی را به همراه خالق سریال دیمون لیندلوف، به یک فهم حرفه‌ای از داستان برساند که با بهترین پایان سریال‌های تلویزیونی تاریخ به پایان می‌رسد.

امتیاز:

  • در سایت IMDb این سریال امتیاز 8.3 از 10 را دریافت کرده است.
  • در سایت Rotten Tomatoes این سریال امتیاز 92% را دریافت کرده است.

9. شش فوت زیر زمین Six Feet Under (2001 – 2005)

Six Feet Under

«Six Feet Under» یکی از عنوان‌های برتر شبکه HBO است که به خوبی موفق شده است کیفیت بالای خود را در طول پنج فصل و ۶۳ قسمت حفظ کند. با بازیگرانی همچون Michael C. Hall و Peter Krause، این مجموعه با نویسندگی پرتلاطم و بازیگری عالی خود، توانسته است از مشکلاتی که معمولاً در مجموعه‌های طولانی مدت رخ می‌دهد، عبور کند.

«شش فوت زیر زمین» به چندین ژانر مختلف دست می‌زند و موضوعات مختلفی را بررسی می‌کند تا در نهایت به پایانی شاعرانه و به موقع برسد.

امتیاز:

  • در سایت IMDb این سریال امتیاز 8.7 از 10 را دریافت کرده است.
  • در سایت Rotten Tomatoes این سریال امتیاز 81% را دریافت کرده است.

8. پارک‌ها و نوسازی Parks And Recreation (2009 – 2015)

Parks And Recreation

«Parks And Recreation» می‌توانست به راحتی سرنوشت مشابه سریال پیشین آن، The Office را تجربه کند، اما خوشبختانه قبل از اینکه از با شکست مواجه شود، پایان یافت. با وجود اینکه سریال هفت فصلی با ۱۲۴ قسمتی بسیار قابل توجهی داشت و کیفیتش را حفظ کرد، هر چند بیشتر از این مدت ممکن بود سریال به خطر از دست دادن تمامیت خود بیفتد.

تصمیم به پایان دادن سریال “پارک ها و نوسازی” در بیشتر موارد به دلیل این بود که خالقان و بازیگران اصلی احساس کردند که زمان مناسبی برای پایان دادن به سریال فراهم شده است، که در نتیجه به فصل نهایی کوتاه شده‌ای منجر شد.

امتیاز:

  • در سایت IMDb این سریال امتیاز 8.6 از 10 را دریافت کرده است.
  • در سایت Rotten Tomatoes این سریال امتیاز 93% را دریافت کرده است.

7. شنود The Wire (2002 – 2008)

The Wire

به نظر می‌رسد که HBO در موقعیتی عالی برای پایان دادن به برخی از محبوب‌ترین سریال‌های خود قرار دارد. سریال جنایی بی‌نظیر The Wire در طول پنج فصل تیز و تمیز، به مدت 60 قسمت پخش شد. سازنده و نویسنده این سریال، دیوید سایمون، باور داشت که سریال به پایان طبیعی خود رسیده است، به همین دلیل فصل ششم The Wire تولید نشد.

این سریال برجسته، در بسیاری از جنبه‌های جامعه، از جمله سیاست، جرم و جنایت، و بسیاری جنبه‌های دیگر، انتقادات اجتماعی بسیاری را مطرح کرد و قبل از اینکه پیام‌هایش تکراری یا قدرتشان را از دست بدهند، به پایان رسید.

امتیاز:

  • در سایت IMDb این سریال امتیاز 9.3 از 10 را دریافت کرده است.
  • در سایت Rotten Tomatoes این سریال امتیاز 94% را دریافت کرده است.

6. جای خوب The Good Place (2016 – 2020)

The Good Place

«The Good Place» یک سیتکام شبکه‌ای بسیار خلاق و عمیق است که در چهار فصل و 50 قسمت پخش شد. همانند بسیاری از سریال‌های برتر دیگر که در اوج خود به پایان رسیدند، «جای خوب» پس از فصل چهارم به منظور حفظ اعتبار و کیفیت سریال به پایان رسید.

این سریال علاوه بر داشتن مخاطبین فراوان، موفقیت بسیاری را نیز به دنبال داشت. با این حال، زمان بندی نسبتاً پیچیده آن باعث ایجاد ابهاماتی شده بود، به همین دلیل بهتر بود که سریال در حالی که هنوز بهترین حالت خود بود به پایان برسد.

امتیاز:

  • در سایت IMDb این سریال امتیاز 8.2 از 10 را دریافت کرده است.
  • در سایت Rotten Tomatoes این سریال امتیاز 97% را دریافت کرده است.

5. شتز کریک Schitt’s Creek (2015 – 2020)

Schitt’s Creek

سریال Schitt’s Creek تا فصل‌های آخر خود، توجه و تحلیلات منتقدان را به خود جلب نکرده بود. این موضوع سبب شده بود که پس از شهرت گسترده‌ای که به دست آورد، سریال به زودی پایان یابد. اما تیم خلاق پشت این سریال، فکر می‌کردند که اهمیت این دارد که به جای کشیدن سریال به درازای آن، بهتر است به پایان مناسبی برسانند. به همین دلیل، سریال به پایان رسید و به نظر می‌رسید که بهترین پایانی که می‌توانست داشته باشد، را داشته است.

امتیاز:

  • در سایت IMDb این سریال امتیاز 8.5 از 10 را دریافت کرده است.
  • در سایت Rotten Tomatoes این سریال امتیاز 93% را دریافت کرده است.

4. فلیبگ Fleabag (2016 – 2019)

Fleabag

«Fleabag» با فقط دو فصل و 12 قسمت 30 دقیقه‌ای، کوتاه ولی شیرین بود. سازنده و بازیگر این سریال، فویب والر-بریج، برای این اثرش شش جایزه امی برنده شد. البته، «فلیبگ» می‌توانست برای فصل سوم و بعدی ادامه پیدا کند، اما والر-بریج پس از موفقیت‌های بزرگی که به دست آورد، از شخصیت فلیبگ خسته شد و به سمت پروژه‌های دیگری روی آورد.

امتیاز:

  • در سایت IMDb این سریال امتیاز 8.7 از 10 را دریافت کرده است.
  • در سایت Rotten Tomatoes این سریال امتیاز 100% را دریافت کرده است.

3. وراثت Succession (2018 – 2023)

Succession Tv Show

بسیاری از مخاطبان شبکه HBO به شدت شگفت زده شدند که سریال Succession با فصل چهارم خود به پایان می رسد. خالق این سریال، جسی آرمسترانگ، متقاعد بود که باید با یک پایان سریع و موثر به نام سریال تلاش کند. هر چیزی که می توانست بین فصل سوم و چهارم رخ دهد، فقط پایان نامه نهایی “وراثت” را به تعویق می انداخت و ممکن است باعث کاهش کیفیت بی نظیر این سریال شود که در نهایت به خودش ضربه می زند.

امتیاز:

  • در سایت IMDb این سریال امتیاز 8.8 از 10 را دریافت کرده است.
  • در سایت Rotten Tomatoes این سریال امتیاز 95% را دریافت کرده است.

2. آتلانتا Atlanta (2016 – 2022)

Atlanta

آتلانتا توانست در طول چهار فصل خود، محتوایی را تولید کند که به عنوان نمونه‌ای برای تعریف نسل و شکستن ژانر شناخته شود و به راحتی می‌توانست بیش از 41 قسمت خود را ادامه دهد. این برنامه، بستری برای برایان تایری هنری، لاکیث استنفیلد و زازی بیتز ایجاد کرد که به گسترش حرفه های بازیگری آنها کمک کرد.

پروژه های موسیقیایی و فیلم و تلویزیونی گلاور، احتمالاً باعث شده است که به طور مداوم، آتلانتا را به عنوان اولویت اصلی خود قرار ندهد. با توجه به همه چیز، آتلانتا نه تنها توانست کیفیت خود را در هر یک از فصل‌های اضافی خود حفظ کند، بلکه بهبود آن را نیز تجربه کند.

امتیاز:

  • در سایت IMDb این سریال امتیاز 8.6 از 10 را دریافت کرده است.
  • در سایت Rotten Tomatoes این سریال امتیاز 98% را دریافت کرده است.

1. بریکینگ بد Breaking Bad (2008 – 2013)

Breaking Bad

بریکینگ بد با یکی از بهترین پایان‌های سریال‌های تلویزیونی، فروپاشی والتر وایت، معلم شیمی به دنیای مواد مخدر و تبدیل او به هایزنبرگ را به تصویر می کشد، بریکینگ بد یکی از بزرگترین مطالعات شخصیتی در تلویزیون یا سینما است که به پایانی بسیار دقیق و جذاب، شاید هیچ وقت برتری نسبت به آن بدست نیاید.

طرفداران این سریال مطمئناً دوست داشتند که سریال پس از فصل پنجم ادامه پیدا کند، اما خالق آن، وینس گیلیگان، دقیقاً می‌دانست کی باید کنار بگذارد، برای همین بریکینگ بد بهترین سریال تلویزیونی است که در زمان مناسبی به پایان رسیده است.

امتیاز:

  • در سایت IMDb این سریال امتیاز 9.5 از 10 را دریافت کرده است.
  • در سایت Rotten Tomatoes این سریال امتیاز 96% را دریافت کرده است.

نتیجه‌گیری:

“پایان به موقع” یک عنصر کلیدی در خلق سریال‌های ماندگار و باکیفیت است. سریال‌هایی که در اوج خود به پایان می‌رسند، در قلب مخاطبان جایگاه ویژه‌ای پیدا می‌کنند و به اثری ماندگار در تاریخ تلویزیون تبدیل می‌شوند.

سریال های تمام شده بسیار جذاب دیگر نیز وجود دارند که می توان به آنها اشاره کرد:

  1. خانواده سوپرانو (The Sopranos)
  2. بازی تاج و تخت (Game of Thrones)
  3. فرندز (Friends)
  4. اداره (The Office)
  5. بهتره با ساول تماس بگیری (Better Call Saul)
  6. دکستر (Dexter)
  7. شرلوک (Sherlock)
  8. پیکی بلایندرز (Peaky Blinders)
  9. جوخه برادران (Band of Brothers)
  10. چرنوبیل (Chernobyl)
  11. لوسیفر (Lucifer)
  12. خانواده مدرن (Modern Family)
  13. تئوری بیگ بنگ (The Big Bang Theory)
  14. آشنایی با مادر (How I Met Your Mother)
  15. مردگان متحرک (The Walking Dead)

بهترین سریال های سال 2023 را اینجا ببینید

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه داستان فیلم را اسپویل می‌کند؟